Sušenky s jemnou vůní levandule

Levandule je nádherná bylina, má krásnou barvu, omamnou vůni a všetranné využití, mezi které patří i kuchyně. 

Do sladkých moučníků je pro svoji aromatickou vůni netypická a o to víc mě lákalo vyzkoušet a zjistit jak bude v něčem sladkém chutnat. Proto jsem se do těchto sušenek pustila. Trošku jsem zariskovala, vzala je jako pozornost na narozeninovou grilovací párty a rozdala jsem je pouze ženám (můžům bych tam musela dát kus pořádné flákoty masa) :-). Jestli se s partnery spravedlivě rozdělily, to bylo na nich, ale jak jsem později zjistila, podělily se a výsledek? Sušenky chutnaly oběma polovičkám, a protože nám doma zůstaly jen dvě, které okamžitě zmizely, pekla jsem druhý den další dávku :-). Levanduli si pěstuji na zahrádce a po této zkušenosti si tam ještě nějakou přidám, protože už teď vím, že příští rok budu tyhle výborné sušenky péct zas! Dají se ale péct i z květů sušených, takže sbírat a sušit... :-). 

A tady je recept:

  • 110 g másla
  • 1 vejce 100 g cukru
  • 200 g hladké mouky
  • špetku soli
  • lžičku prášku do pečiva
  • lžíci mletých mandlí
  • lžíci levandulových květů čerstvých nebo sušených (použila jsem čerstvé)
Postup:
 

Všechny ingredience smíchejte dohromady, máslo vypracujte s moukou a  z těsta vytvořte váleček o průměru asi 4 cm (zvětší se). Krájejte na 0,5 cm kolečka (plátky) a vyskládejte na plech vyložený pečícím papírem.

Dejte do trouby vyhřáté na 180 ° C a pečte lehce dozlatova, trvá to asi 15-20 minut. Ne moc do tmava, raději kontrolujte, aby pak nebyly tvrdé. No a pak už chutnejte sami nebo s kamarády, pokud pro ně nějaké zbudou :-).